zivot@terapiesmichelle.cz

+420 723 319 300

Elementová analýza jako návod ke komunikaci a pochopení – příklad z praxe

question-mark-97062

Každý člověk, jako vše na světě, má určitou energetickou podstatu. Ta svou charakteristikou a kvalitou odpovídá charakteristice jednomu z pěti základních elementů oheň – země – kov – voda – dřevo. Aby spolu mohli lidé žít v harmonii, je potřeba tyto energie vzájemně sladit. Rozhodla jsem se ukázat alespoň velmi zjednodušeně aplikaci elementové analýzy na mém soukromém životě.

Mívala jsem problém v rodině, který mě opravdu po určitou dobu drtil. Rodina pro mne byla vždy důležitá a u nás jsem byla jedinou osobou, která rodinu sjednocovala. Slýchávala jsem, že nebýt mne, asi bychom se nesešli, díky mně jsme podnikli to či ono a když přijdu, hned je veselo. Přišla však doba, kdy jsem začala vnímat, že zájem projevuji hlavně já. Uvědomila jsem si, že jeden z rodičů téměř nezavolá. Druhý volá, ale spíš informativně, sestra taky ne, ta má svůj svět a syn je zaneprázdněný solitér, který má potřebu kontaktu sporadicky, ale často volá, a to je fajn. Začala jsem rezignovat s pocitem, že o kontakt se mnou vlastně nikdo z rodiny nestojí, to mi řekla moje hlava, skvělý konstrukt bez hlubší znalosti situace. Přestala jsem se tedy ozývat v domnění, že někomu začnu chybět a vyvede mne to z omylu. Dopadlo to tak, že jsem některé členy rodiny neviděla i měsíce, a to bydlíme kousek od sebe. I když jsem sem tam zavolala, většinou byla odpověď, nemám čas, mám toho hodně, atd., atd. Jak se mám já, na to jsem byla dotázána výjimečně, a když ano, ani si to nikdo nevyslechl, jen se sám vypovídal a bylo … Členové mé rodiny jsou zaneprázdněni natolik svou myslí a různými věcmi, kterým dávají prioritu, že jim ledacos uniká. Často jsem se po takovém hovoru rozbrečela a vyčítala jsem si, že vůbec volám. Vnímala jsem to jako pár facek. Nešlo mi to dohromady s rodinou, kde jsou lidé s dobrým srdcem, od mého dětství proklamovali důležitost a soudržnost rodiny a jsou vždy připraveni pomoci. Nejhorší doba přišla, kdy jsem poznala manžela a zjistila, že jeho rodina, ač vzdálená na tisíce kilometrů, se se mnou kontaktuje každou chvíli a zajímá je i to, co vařím. Smějí se se mnou, hovor je dialog a i na velkou dálku mi jsou velmi blízko. S ohledem na to jsem si připadala ve vlastní rodině nepotřebná s pocitem toho, že jim asi stačí jen povědomí o tom, že tu někde nějak jsem.

Za čas jsem „náhodně“ narazila na elementovou analýzu podle Feng-Shui, jejíž podstatou je vrozené energeticko emoční nastavení člověka, přičemž tyto vztahy emocí mají mnoho co dělat s kvalitou vtahů a možnostmi je zharmonizovat. Hned jsem ji zkusila aplikovat na svou rodinu a výsledek byl neuvěřitelný. Vše sedlo. Začala jsem ji zkoušet na všech lidech, které znám a hlouběji studovat. Na konec jsem o sobě a své rodině zjistila, že se nám sešla elementově kuriózní kostelace.

Narodila jsem se s energií elementu vody 1. Zjednodušeně to znamená, že jsem taková klidně si pobublávající říčka jejíž život se lehce vine, nalézá si cestičky v nově objevených krajinách. Cestuji velmi ráda a hodně, vždy při tom ožiju. Když mi někdo zahradí cestu, kreativně si vymelu novou, málo co je pro mne problém. Pakliže bych byla v nerovnováze, mohu se ovšem změnit v mlčenlivou tůň, která umí vytvořit dusno, že by se dalo krájet, nebo ze změním v pořádnou tsunami.

Většina mé rodiny, tedy táta, syn, sestra a manžel, i většina mích blízkých přátel, jsou narozeni s energií elementu kovu 6 nebo 7.  Kov je v kostce velmi rigidně myslící a žijící element, který nemá rád změnu, a pokud ji musí udělat, trvá dlouho, než se adaptuje vůbec na myšlenku, že změnu bude dělat, natož ji začít realizovat. Co kov nemá předem naplánované, znamená pro něj vpád cizího vojska. Nesnese kritiku a neúspěch mu je potřeba prezentovat maximálně jako souhru nešťastných náhod. Jinak neúspěch otočí v osobní prohru, uzavře se a je destruktivní sám sobě.

Vztah mezi mnou vodou a částí kovové rodiny je vztah na bázi energetického dávání a přijímání, kdy já jsem vůči nim v roli dítěte a oni v roli rodiče. Oni mě vyživují, kov nabíjí vodu, k životu je tedy potřebuji. Ovšem, pokud mi dávají moc, nebo málo, vracím jim to zpětnou vazbou, kdy jako malé dítě řvu, že jsem buď překrmená, nebo hladová. Tím jim dávám možnost vztah vyvážit. Pokud jsou oni v nerovnováze, mohou mě tzv. odstavit, protože na mou výživu už nemají sílu. Oni mě energeticky převyšují, tedy jsou tvůrci vztahu. Takže já se mohu snažit jak chci a oni to neocení, protože fakticky potřebují být oni iniciátory. Pokud se snažím já, odmítají to, protože rodič potřebuje ukázat svou dominanci. Dominantní dítě, které přebírá jejich roli, nechtějí a podvědomě to cítí. Výborné je, že jsem energetické dítě svého syna. Umíte si představit, jak to asi vypadá v běžném životě. Na mé straně je vysoká diplomacie, abych mu nebrala ten otcovský vztah vůči mě a přitom si udržela pozici mámy. Lehké to opravdu není, ale jde to, když vím jak. Táta i manžel jsou vůči mě energeticky v přirozeném vztahu, ale jejich nevyváženost se umí na našem vztahu podepisovat. Já, žijící lehce, vůči lidem žijícím těžce.

Moje maminka je element ohně 9. Já jsem jejím učitelem a ona mým žákem, kdy se jedná o vztah ovládání a kontroly. To bylo znát hned od mého narození. Byla jsem velmi svá, nenechala si nic líbit, snažila jsem se jí dát najevo, co potřebuji a měla jsem pocit, že mám od malička vše, co se mi snažila předat, ve svých rukách a nejde to z jejích. Maminky snaha o výchovu byla pro ni tímto vyčerpávající, protože já měla jako řeka vlastní tok bez ohledu na ni a její snahy směrovat mne dle jejích představ. V našem energetickém nastavení jsem to já, kdo by měl vychovávat – učit jí. Kdyby jste měli jako dítě toto říci svému rodiči, mohl by ho trefit šlak a odtáhl by vás k psychiatrovi. Ještě, že jsem to netušila, neboť jako bezprostřední dítě bych jí to jistě řekla. Jakmile maminka chtěla krotit mě vodu, byla tsunami, ta způsobila na její straně požár, tak byl vejřez vařečkou a pak jsem nakráčela já a nastolila tůň. Kdyby maminka tušila, že mi úplně stačilo podpořit mě v mém toku a zjistit, co pro své bublání krajinou potřebuji a já, kdybych tušila, že ona potřebovala dodat pocit autority a podpořit v pozici maminky, obě bychom si ušetřily mnoho napínavých chvil.

Po hlubším prozkoumání a pochopení těchto vztahovostí našich emočně energetických podstat a jejich vzájemné interakce jsem začala na naše vztahy tuto metodu aspoň ze své strany aplikovat. Díky tomu jsem nalezla hlubší pochopení potřeb lidí v mé rodině a zjistila jsem, kdo je v jaké nerovnováze, se kterou jim pomoci nemohu, to mohou jen oni sami. Aplikace není jednoduchá, když s tím nepracují všichni, ale i jen já, sama za sebe, jsem mohla docílit v našich vztazích klidu a většího respektu, který před tím poměrně chyběl. Už nejsem smutná, když se mě někdo nezeptá, jak se mám apod. Naopak rozumím tomu, proč to tak je a nebolí mě to. Pozvání z mé strany už je po málu, ale za to většinou organizuje rodinné setkání můj syn. Ostatní kovy jsou jeho energetičtí sourozenci a na jeho aktivitu přirozené slyší. Maminka, jako oheň, ta naše kovy občas potaví tím, že do toho hodí vidle, protože ona je jejich učitelem a oni jsou jejími žáky. Pokud člověk ví, jaké plynutí energií je ve vztazích přirozené a každý se ujme svého bez toho, aby rozděloval postavení rolí v rodině, mohou vztahy fungovat výborně. Pokud je někdo energeticky velmi rozhozený a vztah nemůže kvůli tomu fungovat, je potřeba dát tomu člověku čas a to, co z naší energetické podstaty odpovídá té jeho. Co s tím pak sám udělá je jenom na něm.

Takže, když mi jeden z nejbližších dnes odpoví na pozvání na kávu, že nemůže, protože musí …., už se nehroutím. Vím, že když před synem řeknu, že by bylo fajn se sejít na oběd, vím, že to zrealizuje a já se už nemusím namáhat a ztrácet energii zbytečně. A tak to funnguje ve všem.

To je jen velmi stručná ukázka toho, jak znalost energetických vztahů lidí funguje a co řeší (samotná analýza je jinak mnohem širší a detailnější). Harmonizuje vztahy všeho druhu, a to nejen v soukromí. Skvělá je také pro managery, aby věděli, jak na jednotlivé zaměstnance, nebo zaměstnanec, aby věděl, jak na šéfa. Učitel na žáky, či žák na učitele. Zkrátka, kde existuje vztah mezi lidmi, tam zákonitosti vzájemného působení lidských energetického podstat odpovídajících svými kvalitami charakteristikám jednotlivých elementů, fungují!